Psychologia pracy
Praca zespołowa
Podstawą efektywnej pracy zespołowej jest pełna współpraca zbudowana na zdrowych relacjach społecznych. Szkolenie z pracy zespołowej gwarantuje poprawę w komunikacji pomiędzy pracownikami, zwiększając tym samym możliwości zawodowe całej grupy. Dzięki temu realizacja zadań może przebiegać nie tylko szybciej i wydajniej, ale również w bardziej komfortowych warunkach. Wszystko to możliwe jest dzięki zapoznaniu się z przedstawionymi na kursie szeroko pojętymi kompetencjami miękkimi, które kształtują umiejętność pracy w grupie oraz zdolności sprawnego komunikowania się.
Działamy w ponad 100 miastach w Polsce. Skontaktuj się z nami i powiedz, jakie są Twoje potrzeby, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do pracowników wszystkich działów i szczebli oraz do pracodawców i kadry zarządzającej.
Korzyści
Uczestnicy szkolenia w sposób praktyczny uczą się umiejętności społeczne potrzebne do pracy w zespole po to, by skuteczniej przekazywać informacje i efektywniej wykonywać zadania. Poprawiają swoje wzory zachowań w sytuacjach zmiany, konfliktu, zwiększonej intensywności pracy.
Program szkolenia „Praca zespołowa”:
- Praca w zespole jako współpraca przy realizacji zadań/projektów
- wyznaczanie celów i planowanie zadań w oparciu o priorytety własne i firmy,
- elementy zarządzania czasem pracy,
- jak strategicznie podejść do realizacji projektów,
- graficzne techniki ułatwiające planowanie i realizację zadań,
- na czym polega współpraca podczas realizacji projektów ( jak reagować na osoby o zbyt małym i zbyt dużym poczuciu kontroli?),
- rola każdej osoby w zespole – świadome jej określanie.
- Komunikacja w zespole
- jak mówić, aby ludzie nas słuchali: elementy perswazji i wywierania wpływu na współpracowników,
- ćwiczenia na słuchanie ze zrozumieniem,
- co kogo motywuje do pracy?
- jak wyrażać swoje potrzeby i oczekiwania wobec kolegów/ koleżanek z zespołu?
- jak odmawiać,
- kiedy chwalić, kiedy krytykować i w jaki sposób?
- Emocje a praca w zespole
- w jaki sposób wyrażać złość, rozczarowanie, smutek i inne „trudne” emocje w pracy,
- w jaki sposób wyrażać pozytywne emocje wobec współpracowników,
- jak odczytywać emocje innych,
- jak tonować silne emocje innych, czyli co robić i mówić osobom o postawie roszczeniowej?
- Konflikt a praca w zespole
- kiedy można się spodziewać sytuacji konfliktowych w pracy?
- wczesne wykrywanie oznak konfliktu,
- jak prowadzić rozmowy w celu rozwiązania konfliktu,
- jakie działania eskalują konflikt,
- jakie zachowania pomagają rozwiązywać konflikty.
- Praca w zespole w sytuacji zmiany
- jak przygotować się do zmiany? – techniki planowania zadań,
- w jaki sposób dzielić zadania w sytuacji zmiany?
- jak radzić sobie ze stresem w sytuacji zmiany?
- jak opracować system przekazywania informacji?
Metody pracy wykorzystywane podczas szkolenia praca w zespole:
- praca indywidualna – kwestionariusze pracy,
- ćwiczenia komunikacyjne w pracach,
- symulacje/ case study – praca w zespole,
- filmy szkoleniowe,
- dyskusje,
- analiza studiów przypadków.
Sprawdź też inne szkolenia i usługi z działu psychologia pracy, które mogą Cię zainteresować:
Interesuje Cię to szkolenie?
Wypełnij poniższy formularz, a skontaktujemy się z Tobą i ustalimy szczegóły.