Psychologia pracy

Praca zespołowa

  • personAdresaci: Menedżerowie, Specjaliści, Pracownicy biurowi, Pracownicy fizyczni

Podstawą efektywnej pracy zespołowej jest pełna współpraca zbudowana na zdrowych relacjach społecznych. Szkolenie z pracy zespołowej gwarantuje poprawę w komunikacji pomiędzy pracownikami, zwiększając tym samym możliwości zawodowe całej grupy. Dzięki temu realizacja zadań może przebiegać nie tylko szybciej i wydajniej, ale również w bardziej komfortowych warunkach. Wszystko to możliwe jest dzięki zapoznaniu się z przedstawionymi na kursie szeroko pojętymi kompetencjami miękkimi, które kształtują umiejętność pracy w grupie oraz zdolności sprawnego komunikowania się.

Działamy w ponad 100 miastach w Polsce. Skontaktuj się z nami i powiedz, jakie są Twoje potrzeby, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.

 

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do pracowników wszystkich działów i szczebli oraz do pracodawców i kadry zarządzającej.

 

Korzyści

Uczestnicy szkolenia w sposób praktyczny uczą się umiejętności społeczne potrzebne do pracy w zespole po to, by skuteczniej przekazywać informacje i efektywniej wykonywać zadania. Poprawiają swoje wzory zachowań w sytuacjach zmiany, konfliktu, zwiększonej intensywności pracy.

 

Program szkolenia „Praca zespołowa”:

  1. Praca w zespole jako współpraca przy realizacji zadań/projektów
    • wyznaczanie celów i planowanie zadań w oparciu o priorytety własne i firmy,
    • elementy zarządzania czasem pracy,
    • jak strategicznie podejść do realizacji projektów,
    • graficzne techniki ułatwiające planowanie i realizację zadań,
    • na czym polega współpraca podczas realizacji projektów ( jak reagować na osoby o zbyt małym i zbyt dużym poczuciu kontroli?),
    • rola każdej osoby w zespole – świadome jej określanie.
  2. Komunikacja w zespole
    • jak mówić, aby ludzie nas słuchali: elementy perswazji i wywierania wpływu na współpracowników,
    • ćwiczenia na słuchanie ze zrozumieniem,
    • co kogo motywuje do pracy?
    • jak wyrażać swoje potrzeby i oczekiwania wobec kolegów/ koleżanek z zespołu?
    • jak odmawiać,
    • kiedy chwalić, kiedy krytykować i w jaki sposób?
  3. Emocje a praca w zespole
    • w jaki sposób wyrażać złość, rozczarowanie, smutek i inne „trudne” emocje w pracy,
    • w jaki sposób wyrażać pozytywne emocje wobec współpracowników,
    • jak odczytywać emocje innych,
    • jak tonować silne emocje innych, czyli co robić i mówić osobom o postawie roszczeniowej?
  4. Konflikt a praca w zespole
    • kiedy można się spodziewać sytuacji konfliktowych w pracy?
    • wczesne wykrywanie oznak konfliktu,
    • jak prowadzić rozmowy w celu rozwiązania konfliktu,
    • jakie działania eskalują konflikt,
    • jakie zachowania pomagają rozwiązywać konflikty.
  5. Praca w zespole w sytuacji zmiany
    • jak przygotować się do zmiany? – techniki planowania zadań,
    • w jaki sposób dzielić zadania w sytuacji zmiany?
    • jak radzić sobie ze stresem w sytuacji zmiany?
    • jak opracować system przekazywania informacji?

 

Metody pracy wykorzystywane podczas szkolenia praca w zespole:

  • praca indywidualna – kwestionariusze pracy,
  • ćwiczenia komunikacyjne w pracach,
  • symulacje/ case study – praca w zespole,
  • filmy szkoleniowe,
  • dyskusje,
  • analiza studiów przypadków.

 

Sprawdź też inne szkolenia i usługi z działu psychologia pracy, które mogą Cię zainteresować:

 

Interesuje Cię to szkolenie?

Wypełnij poniższy formularz, a skontaktujemy się z Tobą i ustalimy szczegóły.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Polityka prywatności

Rozumiem