Psychologia pracy
Komunikacja interpersonalna
Sprawna komunikacja jest niezwykle istotna zarówno w życiu codziennym, jak i w relacjach zawodowych. Prezentowane szkolenie z komunikacji interpersonalnej ma za zadanie wyposażyć kursantów w niezbędną wiedzę oraz szereg narzędzi, których stosowanie pozwala stworzyć zdrowe relacje międzyludzkie w miejscu pracy. Dzięki szkoleniu dowiemy się m. in. jak być asertywnym i jak efektywnie komunikować się z pozostałymi członkami zespołu. Poznamy również techniki autoprezentacji i metody interpretacji komunikatów niewerbalnych.
Działamy w ponad 100 miastach w Polsce. Skontaktuj się z nami i powiedz, jakie są Twoje potrzeby, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do pracowników wszystkich działów i szczebli oraz do pracodawców i kadry zarządzającej.
Korzyści:
- poznanie konstruktywnych i skutecznych sposobów komunikowania się w organizacji i w firmie,
- poszerzenie wiedzy o asertywności,
- poznanie roli informacji i komunikacji w firmie,
- zrozumienie istoty kanałów komunikacyjnych,
- poznanie sposobów posługiwania się komunikacją formalną i nieformalną,
- poprawienie zdolności odbierania i interpretowania mowy ciała oraz komunikacji niewerbalnej.
Plan szkolenia „Komunikacja interpersonalna”:
- Rola stereotypów i rutyny w komunikacji oraz pracy zespołowej:
- stereotypy – szansa czy zagrożenie,
- rutyna,
- znaczenie paradygmatu,
- pętla przyczynowości.
- Wprowadzenie do komunikacji
- rola komunikacji w życiu jednostki,
- rola komunikacji w życiu zespołu,
- teoria i zasady komunikacji,
- model komunikacji i filtry,
- bariery komunikacyjne,
- kierunki przepływu informacji,
- narzędzia usprawniające efektywną komunikację.
- Komunikacja jako narzędzie do osiągania celu zespołu:
- analiza transakcyjna w komunikacji,
- zasady udzielania informacji zwrotnej,
- płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji,
- aktywne słuchanie,
- style komunikowania się.
- Autoprezentacja jako komunikat:
- co to jest własny wizerunek,
- rola wizerunku w życiu zawodowym i publicznym,
- porozumiewanie się,
- tworzenie wizerunku zawodowego.
- Komunikacja niewerbalna – jak „czytać” mowę ciała:
- ubiór, kolory, dodatki jako element komunikacji niewerbalnej,
- proksemika, czyli zajmowanie miejsc przy stole,
- zasady interpretacji komunikacji niewerbalnej,
- powitanie i rozmowa,
- język dłoni i rąk,
- gesty wokół twarzy.
- Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych rozmówcy:
- komunikacja jawna i ukryta,
- kontakt wzrokowy,
- znaczenie poszczególnych zespołów gestów.
- Rola asertywności w efektywnej komunikacji
- czym jest asertywność,
- zachowania nieasertywne i ich następstwa,
- diagnoza własnej asertywności,
- asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikacja JA,
- asertywne reagowanie na krytykę,
- asertywna konfrontacja przekonań.
- Asertywne odmawianie i wyznaczanie granic:
- jak odmawiać współpracownikom,
- jak powiedzieć „NIE” przełożonemu,
- jak odmówić nie mówiąc „NIE”,
- jak sprawić, by cię nie prosili o przysługi – nie musieć odmawiać.
- Zaawansowane metody zwiększania efektywności komunikacji i przekonywania:
- metaprogramy,
- metajęzyk,
- analiza transakcyjna.
Sprawdź też inne szkolenia i usługi z działu psychologia pracy, które mogą Cię zainteresować:
Interesuje Cię to szkolenie?
Wypełnij poniższy formularz, a skontaktujemy się z Tobą i ustalimy szczegóły.