Baza wiedzy
Czym jest regulamin pracy i jak go stworzyć?
Obowiązek utworzenia regulaminu pracy spada na pracodawcę, który zatrudnia minimum 50 osób. Mianem tym określa się wewnętrzny dokument, zawierający zasady funkcjonowania i sposób organizacji pracy na terenie zakładu. Regulamin powinien też obejmować prawa i obowiązki zarówno pracodawcy, jak i pracowników. Nie mogą być one jednak niezgodne z Kodeksem pracy, a jedynie stanowić uzupełnienie i doprecyzowanie przepisów ustawowych
Regulamin pracy ustala sam pracodawca w porozumieniu z zakładową organizacją zawodową, jeżeli taka funkcjonuje. Przed przystąpieniem do projektu dokumentu strony powinny określić ostateczny termin akceptacji aktu. Po uzgodnieniu treści, dokument wewnątrzzakładowy podaje się do wiadomości pracowników, a przepisy wchodzą w życie po dwóch tygodniach od momentu ogłoszenia regulaminu.
Pozostałe pytania i odpowiedzi
Zainteresowany szkoleniem BHP?
Skontaktuj się z nami i zapisz się na szkolenie jakiego potrzebujesz!