Baza wiedzy

Czym jest regulamin pracy i jak go stworzyć?

Obowiązek utworzenia regulaminu pracy spada na pracodawcę, który zatrudnia minimum 50 osób. Mianem tym określa się wewnętrzny dokument, zawierający zasady funkcjonowania i sposób organizacji pracy na terenie zakładu. Regulamin powinien też obejmować prawa i obowiązki zarówno pracodawcy, jak i pracowników. Nie mogą być one jednak niezgodne z Kodeksem pracy, a jedynie stanowić uzupełnienie i doprecyzowanie przepisów ustawowych

Regulamin pracy ustala sam pracodawca w porozumieniu z zakładową organizacją zawodową, jeżeli taka funkcjonuje. Przed przystąpieniem do projektu dokumentu strony powinny określić ostateczny termin akceptacji aktu. Po uzgodnieniu treści, dokument wewnątrzzakładowy podaje się do wiadomości pracowników, a przepisy wchodzą w życie po dwóch tygodniach od momentu ogłoszenia regulaminu.

Poznaj nasze szkolenia BHP

Pozostałe pytania i odpowiedzi

Powrót

Zainteresowany szkoleniem BHP?

Skontaktuj się z nami i zapisz się na szkolenie jakiego potrzebujesz!

Kontakt

Poznaj również nasze kursy i szkolenia BHP

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Polityka prywatności

Rozumiem